Najväčšie prekážky začínajúcich spoločností
Adidas je jednou z najväčších značiek na svete, ale ani tento gigant nie je imúnny voči rastúcim bolestiam. Spoločnosť v marci oznámila, že počas prvej polovice roka 2019 očakáva spomalenie predaja, pretože jej dodávatelia z Ázie zaostávali za dopytom.
Mať plán na riešenie úzkych miest je dôležité, pretože tieto problémy nezmiznú, ak ich ignorujete. Jednoducho sa zväčšia. Odstránenie úzkych miest pri raste by malo byť vašou najvyššou prioritou.
Každá spoločnosť čelí rôznym výzvam, ale v každom odvetví sa ich objavuje niekoľko. Na čo sa treba zamerať a ako sa s nimi vysporiadať:
1. Neefektívne riadenie času
Čas je váš najcennejší zdroj, ale väčšina vodcov ho nepoužíva efektívne. Musíte analyzovať podnikové metriky toku a identifikovať procesy plytvajúce časom. Porovnajte svoj výkon s priemyselnými štandardmi a zistite, kde spadnete. Potom využite technologické nástroje, ako je automatizácia a strojové učenie všade, kde je to možné.
2. Nedostatok peňazí
Nedostatočné finančné prostriedky – a zdroje, ktoré si môžu kúpiť – môžu brániť expanzii.
Ako sa spoločnosť rozširuje, budete musieť rozšíriť svoju technológiu, investovať do oprávnenia na predaj a nasmerovať zdroje do mnohých ďalších kritických oblastí. Na dosiahnutie toho všetkého budete potrebovať peniaze.
Našťastie existuje množstvo kapitálových zdrojov. Okrem financovania rizikovým kapitálom môžete požiadať o pôžičku pre podnikateľov. Pôžičky splatené za menej ako sedem rokov zvyčajne predstavujú menej ako 10% úrokovú sadzbu a tieto úvery môžu byť použité na nákup novej technológie alebo vybudovanie vášho tímu s expertmi dodávateľského reťazca.
3. Malá (alebo neexistujúca) sieť
Silná sieť je rozhodujúca pre rast vašej spoločnosti. Ale silné siete nie sú postavené prostredníctvom obrovských kampaní alebo honosného marketingu. V priebehu rokov sa vyvíjajú prostredníctvom budovania vzťahov a kultivácie komunity okolo vašej myšlienky.
Ak chcete vybudovať podpornú sieť okolo svojho vlastného podnikania, premýšľajte o type dosahu, ktorý chcete mať. Je vaša značka primárne lokálna? Ak áno, položte korene tam, kde ste, prostredníctvom partnerstiev a sponzorstva vo vašom regióne.